söndag 16 januari 2011

Statusläge - nu med bilder!

Swallowtail
Början på min Swallowtail. Jag tror att den kommer att bli en favorit. Rolig att sticka och garnet är så sjukt fantastiskt rosa att jag blir glad av att bara tänka på den. Jag har en känsla av att den kanske kommer att bli lite liten trots att jag stickar den på 4:or. Men vi får se, jag är ju inte färdig än och det känns som att blockningen nog kan göra lite underverk när det väl är dags.

Monkey Socks
Jag tittade in på min LYS och stod och höll i ett nystan Zauberball crazy till beställningssockarna. Jag var dock inte helt förtjust eftersom det fanns både lila och grönaktiga nyanser bland allt det blå och jag tyckte det blev lite för crazy. Längst ner på en hylla hittade jag ett par nystan Drops Delight i blått. De fick det bli, trots att jag inte är ett jättefan av det här garnet. Jag tycker att det är ojämnt och dåligt spunnet, det delar sig och luddar lite mer än vad som känns ok. Jag kände mig lite pressad av tiden och hittade inget annat garn jag gillade i blått och de ser i alla fall fina ut än så länge.

Smocked Cable Coat
Den här sorgliga högen är alla delar till min Smocked Cable Coat. Jag hoppas att jag orkar blocka dem ikväll, men det har jag tänkt rätt många kvällar nu. När man har små barn är det inte helt lätt att hitta rätt tillfällen för blockning. Särskilt inte när man har en liten nyfiken kille som lärt sig hur man öppnar stängda dörrar. Jag vill helst inte hitta honom smaskandes på en knappnål eller två. Dessutom är jag så j-kla förkyld att orken inte räcker till någonting just nu. Host, snyt, snörvel. Men snart så!

3 kommentarer: