torsdag 12 september 2013

Ännu en present till mig själv.

Jag brukar nysta mina garner genom att sätta mig i soffan, dra upp knäna, trä härvan över knäna och sedan nysta mig svettig. Nu går det inte riktigt eftersom tjockismagen är i vägen så i går tog jag mig äntligen i kragen och köpte en nystmaskin! Nu behöver jag bara en garnvinda sedan kommer jag att kunna nysta garn i ett rasande tempo. Nystmaskinen gjorde det förstås smidigare även utan garnvinda men det var ändå lite trassligt att försöka hålla ordning på härvan och veva samtidigt.

I går har jag nystat upp de två första härvorna som ska användas till Stephen Wests mysteriestickning som börjar i morgon. Och jag håller med er som röstade på alternativ nummer ett i inlägget nedan men det blir nog ändå alternativ tre. Ettan är klart toksnyggast och jag älskar färgkombinationen men den är lite för djärv för mig tyvärr. Och jag vill inte sticka ännu en sjal som hamnar i en låda för att färgerna inte passar mig. Däremot kommer jag att beställa fler härvor av Malabrigo Sock Eggplant och kanske sticka mig en Vitamin D. Det tror jag kommer att bli fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar