torsdag 5 augusti 2010

Grå snedknäppt barnkofta.

Igår påbörjades nytt projekt i det fyndade garnet. Det blir en snedknäppt kofta till lillkillen. Perfekt med ett enkelt mönster med mestadels rätstickning för alla långa möten som är inplanerade på jobbet fram till valet.

Det syns lite dåligt på bilden, kameran i min iPhone är rätt rutten, men det är ett ljusgrått och gammelrosa kantband i rätstickning som sen övergår i mörkgrå slätstickning.

Jag slapp använda det grisrosa bomullsgarnet eftersom jag hittade ett halvt nystan gammelrosa, i ett glansigt bomullsgarn som jag plockade upp i någon fyndlåda någonstans för något år sedan. Har för mig att det också var eco. Det blev hur som helst en jättefin kontrast till det matta ullgarnet även om det inte framgår på bilden.

Note to self: Garnet som används är ljusgrå M&K ecobabyull färg o172 (65-663) samt mörkgrå M&K ecobabyull färg 0171 (66-152). Det gammelrosa har jag slarvat bort etiketten på. Kantbandet stickas på 3:or, resten på 3,5:or.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar