söndag 8 augusti 2010

Tubsjal och lite tur.

Jag har funderat lite på att sticka sjal och varit inne och kikat lite på en tubsjal i Manos Lace Weight på hippstick.se. Dyrt garn och så är jag lite anti till att betala för mönster men den är ju ack så fin. Lyckans mig när jag som av en händelse fick se att tubsjalsmönstret är med som gratismönster i det aktuella numret av Året Runt (inte direkt min typ av lektyr i vanliga fall) och att man dessutom får 10% rabatt på garnet om man köpt tidningen! Så nu har jag slagit till på 100g i färgen Orla. Det ska bli mycket spännande att se om garnet är så fantastiskt som jag förväntar mig.


Manos Lace Weight - Orla

1 kommentar:

  1. Ja, nu kikar jag in på din blogg! Den däringa sjalen såg verkligen fin ut och jag röstar för att du stickar den!!

    Mja....jag är ju som lite knepig på så vis att jag så gott som aldrig ger ut recepten jag hittar på längre. *skrattar* (folk har stulit dem innan) Men höfta lite och använd grovt och fint dinkelmjöl så blir det nog bra!!

    SvaraRadera