söndag 8 augusti 2010

Produktiv helg.

En helg med ca 11 timmars möte på jobbet, och Vita Huset-maraton på kvällarna när lillkillen somnat har resulterat i framsteg bland mina små pågående projekt.
Bakstycket på koftan i babyull blev klar på ett litet tjillevipp så nu har jag börjat på framstycket. Jag gillar när det går fort, tröttnar så lätt på mina projekt när de drar ut på tiden.
Och äntligen börjar Herr Zebra ta form. Hans stackars fötter är lite olika stora, jag är alldeles för ovan med virknålen för att få till samma masktäthet (eller vad det nu heter på virkspråk) hela vägen, men jag hoppas att hans blivande matte har överseende med hans små tendenser till klumpfot. Det ska såklart till ett par öron, lite man, ögon och mun och sen är det tänkt att han ska få en liten halsduk med ett namn på. Händelsevis samma namn som på en liten tös som ska namnges nästa helg så lite pressad av tiden är jag allt. Jag tycker i alla fall att han har potential att bli sjukt söt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar