lördag 5 januari 2013

En alldeles utomordentligt fantastisk stickvecka.

Ja, det får man säga att jag har haft. Jag kan inte minnas när jag hade så här mycket tid att sticka senast. På självaste nyårsafton stickade jag färdigt min Lady Bulle-inspirerade tunika och på nyårsdagen fäste jag trådar och fixade till. Jag har också hunnit sticka färdigt en Rockefeller som ska till en kär kollega (och dessurom fäst alla 50 (!) trådar). Och så har jag stickat färdigt älsklingens första socka och lagt upp till socka nummer två.

Tyvärr är dagarna så korta och att fotografera tröjor och gigantiska sjalar med iphone kräver lite dagsljus och en medhjälpare, något jag hoppas på att få till i morgon.

Fantastiskt är det i alla fall, att få börja år 2013 med en riktig stickvecka. Det ger mig en massa energi som kan komma väl till pass när vardagen drar igång på måndag. Och så roligt det ska bli att få lämna över Rockefellern. Det är alltid med lite skräckblandad förtjusning jag stickar till andra, man vet ju aldrig om den som ska få det stickade plagget blir nöjd.


Uppdaterat:
Och så har jag tagit tag i mina stickmål för 2013. Jag har beställt boken Knitted Lace of Estonia av Nancy Bush och anmält mig till en kurs i tvåändsstickning. Kursen är en heldagskurs som anordnas av Studieförbundet Vuxenskolan. Lördagen den 26 januari är det dags och kursen hålls dessutom på krypavstånd från min lägenhet. Här hittar du mer information om kursen om du också vill gå. Hurra!!

2 kommentarer:

  1. Så produktiv du varit! Härligt att få ha den känslan ibland också!

    Boken du beställt är full av fina grejor! Jag har den, men det var länge sen jag tittade i den, men det ska jag faktiskt göra nu när du har påmint mig om den!

    Ha det gott/Blenda

    SvaraRadera
  2. Härligt att du har fått inleda året med massa stickning :)

    SvaraRadera