söndag 13 januari 2013

Solution.


Jag har, som så många andra, påbörjat en Solution. Jag var övertygad om att jag skulle sticka min i gult, precis som på bilderna i mönstret men så snubblade jag över det här garnet i garnaffären. Manos silk blend fino i en jättevacker gråblå nyans. Jag kunde inte låta bli att köpa tre härvor så nu har jag en gråblå Solution på gång. Jag köpte också 5,00 m.m.-tippar i en ambition att få till en lagom stor och inte för liten sjal (mönstret säger 4,00). Mycket klumpigt att sticka med så tjocka stickor men jag antar att jag kommer vänja mig. Och stiligt blir det ju.

5 kommentarer:

  1. Jag ska ju också sticka en Solution men velar fortfarande om garn. Men jag har ju faktiskt en grön fin härva av det där garnet, jag kanske skulle köpa till två och satsa på det, jag med. Vi får se, det tål att tänkas på :)

    SvaraRadera
  2. Det där med garnval är alltid ett gissel. I alla fall för mig, jag får alltid total beslutsångest. :-)

    SvaraRadera
  3. Hej ser fint ut! Jag tänkte oxå snart lägga upp till en Solution vet bara inte ännu vilket garn!

    SvaraRadera
  4. Håller också på att sticka i Manos Fino i mörkrött, underbart garn. Jag testar swallowtail ska bli spännande att se resultatet :-)

    SvaraRadera