lördag 19 januari 2013

Knappskatt.

Jag har ju glömt att visa er min fantastiska knappskatt som jag fyndade på Tradera strax innan jul. Jag sökte på vintageknappar och hade turen att hitta en säljare som sålde ut knappar från en gammal lanthandel. 

Färgerna återges lite dåligt i bilden ovan men det är de allra mest fantastiska koftknapparna i mörkgrönt, midnattsblått och svart. Och så då pärlemorlika sötnosarna som skulle passa perfekt till en nätt liten spetskofta. 

Bilden är lite dålig, men de grå knapparna med vitt mönster i kanten är så himla fina!

De här knapparna var kanske inte så fina, men å andra sidan kom de i en tokfin förpackning.

.
De här små lakritspastillerna i metall blev jag blixtförälskad i. Hur många som helst dessutom

Det var ännu fler knappar i paketet som kom på posten, men det här är favoriterna. Jag är så glad för att hitta de rätta knapparna är så svårt tycker jag. Nu har jag i alla fall ett litet förråd att kika i. En alldeles egen liten knappskatt. Etthundrafemtio riksdaler kostade den. Nästan gratis.

3 kommentarer:

  1. Inge' avundsjuk alls...
    Säger hon som fortfarande suckar över att hon var alltför ung för att ta över farmors väninnas gamla sybehörsaffär (en alldeles RIKTIG) sådan på Kungsholmen. Kan drömma om knappkartor och annat i den och en annan sådan butik.
    Underbart fynd!

    SvaraRadera
  2. Åh, fina knappar! Jag håller med om att det kan vara riktigt svårt att hitta rätt knappar.

    SvaraRadera