tisdag 12 juli 2011

Tårtfunderingar.

Grodprinsen födelsedagstårta var en enkel och somrig historia. En tryfflig chokladbotten toppad med hallon- och mascarponekräm. Dekorerad med chokladgaller och färska hallon. Chokladgallren är inte de snyggaste jag gjort, men jag tror och hoppas att tårtan var uppskattad ändå.

Nu har jag lovat Bonuspinglan en blå tårta till hennes födelsedag i slutet av augusti. Tyvärr är jag total nybörjare när det kommer till täckta tårtor och dekorationer så om det råkar vara någon som läser den här bloggen som har tips på bra hemsidor där jag kan hämta lite inspiration vore det toppen. Gärna enkla steg- för steginstruktioner.

Kanske vet någon om det finns bra webshoppar där man kan köpa "nybörjarkit" för tårtdekorationer eller något liknande. Jag blir jätteglad för alla tips jag kan få!

4 kommentarer:

  1. Men milde tid så god den där tårtan låter och ser ut! Mmmm...

    SvaraRadera
  2. kan tipsa om en blogg : http://www.annsann.com/

    hoin gör jättefina tårtor och hon brukar dela med seg av fyllning och dekoration :))

    SvaraRadera
  3. Jag skulle kolla på http://bakverk.ifokus.se/

    SvaraRadera
  4. Tack för tips! Och Cecilia, det blev verkligen en fantastiskt god tårta även om det inte var så snygg. :)

    SvaraRadera