måndag 9 maj 2011

Haruni-fråga.

Jag har kört fast på min Haruni, precis i övergången till chart B. Jag stickade en extra upprepning av varv 17-32 för att göra den en liten aning större och nu får jag inte första varvet på chart B att gå jämnt ut (fram till mittmaskan). Jag tycker mig följa diagrammet så som det står i beskrivningen att jag ska göra och om jag förstod det rätt kan man göra fler upprepningar av 17-32 så länge man avslutar med just varv 32 så att man hamnar på ett jämnt antal "stems" (vet inte alls vad det heter på svenska). Är det någon som kan ha en aning om vad jag gjort galet?

3 kommentarer:

  1. tyvärr så kan jag inte hjälpa deg...men om du är på Ravelry så skicka ut en fråga där eller på FB`s stickcafe...kanske är nån som kan hjälpa...

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Jag tog bort min kommentar från i går för jag kom helt plötsligt på vad udda heter på engelska och då stämde ju beskrivningen som den är! Var nog lite trött i går kväll.
    Men har du räknat så du har jämnt antal "stems"? Du kanske har råkat sticka bara halva rapporten någon gång så det är udda antal? Hur många maskor felar det på?

    SvaraRadera